Gdzie warto zorganizować chrzciny?

Chrzest to nie tylko niezwykła ceremonia kościelna, mająca na celu włączenie nowo narodzonego dziecka do wspólnoty kościoła, ale również doskonała okazja dla rodziców spotkania członków bliższej i dalszej rodziny. Warto więc zadbać o odpowiednie przygotowanie tej wyjątkowej uroczystości.

Organizacja chrzcin – co warto wiedzieć?

Chrzciny to pierwsze duże wyzwanie organizacyjne dla młodych rodziców. Lista rzeczy, o których trzeba pamiętać, jest naprawdę duża. W pierwszej kolejności należy wybrać termin chrztu, który powinno się dostosować zarówno do wieku dziecka, kalendarza w najbliższej parafii, a także poniekąd do kalendarza rodziny (być może ktoś jest za granicą, albo ma inne ważne plany zapisane w kalendarzu). Wybrana przez nas instytucja kościelna określa następnie listę formalności, które trzeba spełnić przed organizacją głównej ceremonii.

Wybór miejsca stanowi również nie lada wyzwanie. Wybór lokali na chrzciny w Fajsławicach będzie inny niż dostępnych na przykład we Wrocławiu. Na końcu zostają nam tylko dodatki stanowiące dopełnienie ceremonii, jak odpowiednie ubranko dla małego bohatera, piękny tort czy wyjątkowe zaproszenia do członków rodziny.

Miejsce na przyjęcie – jak je wybrać?

Dawniej chrzciny organizowane były w domowym zaciszu. Miało to swoje plusy i minusy. Na pewno w domu dziecko będzie dużo spokojniejsze i bezpieczne. Pod ręką są też wszystkie jego zabawki i ubranka. Minusem tego rozwiązania jest to, że cały trud przygotowań zrzucony będzie na barki młodej mamy. Może zamiast stresu związanego z przygotowywaniem potraw i obsługą gości warto wybrać lokal poza domem i skupić się na celebrowaniu tak uroczystej chwili?

W przypadku długiej listy gości, można pokusić się o wybór odpowiedniego lokalu. Opcja ta ma wiele zalet. Rodzice w spokoju mogą skupić się na dziecku oraz rozmowach z dawno niewidzianymi członkami rodziny. Szukając odpowiedniej restauracji, warto wziąć pod uwagę miejsce, które spełni Twoje oczekiwania. Można pokusić się o elegancką restaurację w pobliżu kościoła. Odpada wtedy obowiązek stresującej organizacji dojazdu do lokalu. Poza tym elegancki wystrój lokalu na pewno na dłużej pozostanie w pamięci gości.

Rozwiązanie, które nie pochłonie wszystkich naszych oszczędności to zorganizowanie przyjęcia w lokalu poza miastem. Oprócz podstawowej usługi gastronomicznej można liczyć na szereg dodatkowych udogodnień, jak: place zabaw dla najmłodszych, możliwość zorganizowania grilla na zewnątrz, duży parking czy możliwość przygotowania zabaw na świeżym powietrzu zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.