integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna – jakie są jej korzyści?

Integracja sensoryczna to specjalny rodzaj zajęć, które są bardzo ważnym elementem terapii w wypadku wielu dzieci pokazujących róznego rodzaju zaburzenia przetwarzania bodźców zmysłowych. Jakie jednak dokładnie daje ona korzyści, na czym polega integracja sensoryczna i czemu warto zapisać na nią dziecko?

Na czym dokładnie polega integracja sensoryczna i gdzie jest oferowana?

Terapia jaką jest integracja sensoryczna w Lublinie polega jak sama nazwa wskazuje na bodźcach, a dokładniej na odpowiednim wystawieniu dziecka na ich obecność tak, by mogło się ono z nimi oswajać, a także uczyć jak odpowiednio je przetwarzać. Mowa tu o wystawieniu dziecka na wszystkie rodzaje bodźców tak, by go nie przebodźcować.

Miejsce, w którym można zapisać dziecko na integrację sensoryczną to poradnia pedagogiczna w Lublinie lub specjalna poradnia sensoryczna, która specjalizuje się właśnie w terapiach mających na celu poprawę przetwarzania bodźców przez dzieci, a także poprowadzenie ich tak, by mogły się odpowiednio rozwijać pod względem fizycznym, lecz również psychicznym.

Jakie są korzyści terapii sensorycznej?

Dobrze przeprowadzona terapia sensoryczna zapewnia szereg korzyści dla dziecka, które na nią uczęszcza. Wspomaga ona bowiem nie tylko przetwarzanie bodźców i tym samym pozwala poradzić sobie z różnymi zaburzeniami związanymi właśnie z tym, ale też pomaga w wyrobieniu odpowiedniej koordynacji ruchowej, dzięki czemu dziecko może rozwijać się prawidłowo pod względem ruchowym i będzie w stanie wykonywać wszystkie podstawowe czynności potrzebne w trakcie swojego życia.

Kto kwalifikuje się do integracji sensorycznej?

Do skorzystania z terapii wykorzystującej integrację sensoryczną kwalifikują się dzieci, u których wrażliwość na bodźce zarówno te związane z dotykiem, jak i wzrokowe oraz słuchowe jest zbyt wysoka oraz za niska. Do innych rzeczy wskazujących na to, że integracja sensoryczna może być przydatna należy wymienić także zbyt wysoki lub zbyt niski poziom aktywności, czy też opóźnienia w rozwoju aparatu mowy bądź zdolności ruchowych oraz koordynacji ruchowej.