Cellulit to obszar nierównej skóry, który powszechnie występujący wokół ud. Powstaje, gdy głęboko w skórze tkanka tłuszczowa naciska na tkankę łączną.Szacuje się, że ponad 85 procent wszystkich kobiet w wieku 21 lat i starszych ma cellulit. Nie jest to częste u mężczyzn.

Gdzie najczęściej występuje?

Cellulit występuje na:

  • biodrach
  • udach
  • brzuchu
  • pośladkach
  • biuście

Co sprzyja powstawaniu cellulitu?

Cellulit może być powodowany przez:

  • hormony
  • złą dietę
  • niezdrowy tryb życia
  • nagromadzenie toksyn
  • genetykę
  • przyrost masy ciała
  • brak aktywności
  • ciążę

Domowe sposoby na pozbycie się cellulitu

Pod względem ogólnego stanu zdrowia, nie ma nic złego w posiadaniu cellulitu, nie jest szkodliwy. Jednak wiele osób chce zmniejszyć jego widoczność ze względów estetycznych.

Masaż i kremy

Masaż jest jednym ze sposobów o największej skuteczności. Można go wykonywać w domu lub udać się do masażysty.Masaż redukuje cellulit poprzez usprawnienie drenażu limfatycznego. Może również uelastycznić tkankę skórną i pomóc wygładzić wszystkie nierówności skóry.Kremy do masażu oferują podobne korzyści, ale proces masażu jest kluczowy. Nie można nakładać specyfików i oczekiwać, że cellulit sam zniknie.Warto też wiedzieć, że pojedynczy masaż nie pomoże w walce z cellulitem. Warto poświęcić kilka dodatkowych minut każdego dnia na energiczne szorowanie obszarów skóry, na przykład za pomocą szczotek do tego przeznaczonych lub podczas nakładania kremu nawilżającego.

Kremy z ekstraktami roślinnymi mogą tymczasowo poprawić wygląd skóry. Na przykład produkty zawierające kofeinę mają działanie ujędrniające. Przed zastosowaniem produktu na duży obszar skóry, najpierw należy sprawdzić na jej małym fragmencie, jak skóra zareaguje.

Masowanie poprawia krążenie krwi i usuwa nadmiar płynów, więc nierówności mogą być mniej widoczne. Proces masowania należy powtarzać konsekwentnie, aby osiągnąć i utrzymać pożądane rezultaty.

Nawodnienie organizmu

Picie wody to kolejna niedroga opcja, która może pomóc w walce z cellulitem. Regularne picie 2-2,5 litra wody dziennie pomaga w walce z cellulitem „od wewnątrz”, ponieważ oczyszcza organizm z toksyn, wspomaga krążenie i przepływ limfy.

Utrata masy ciała

Utrata masy ciała może również pomóc niektórym osobom z nadwagą i otyłością zredukować cellulit.

Zmniejszenie nadmiaru tkanki tłuszczowej może naturalnie zmniejszyć wygląd cellulitu.

Nadprogramowe kilogramy mogą bardziej uwidocznić cellulit. W przypadku nadwagi, najlepszym rozwiązaniem jest zrzucenie kilku kilogramów. Chudnąć należy stopniowo, aby uniknąć rezultatu wiszącej skóry, a później efektu jo-jo.

Dieta bogata w błonnik

Kolejną radą, jest spożywanie większej ilości błonnika – w pełnych ziarnach, owocach i warzywach – zamiast „pustych” kalorycznych produktów spożywczych. Proste lub „rafinowane” węglowodany znajdujące się w wielu pieczywach, słodyczach i napojach bezalkoholowych dodają kalorii. Prowadzi to do powstania tkanki tłuszczowej, szczególnie w obszarach podatnych na cellulit.

Ryby w diecie

Wiadomo, że kwasy tłuszczowe Omega 3,  zawarte w rybach, mają działanie obniżające poziom cholesterolu. Ma to wpływ na cellulit, ponieważ obniżając poziom cholesterolu poprawia się równocześnie krążenie, co działa przeciwzapalnie. Zapobiegnie to pęcznieniu komórek tłuszczowych i zmniejszy widoczność cellulitu.

Ćwiczenia na cellulit na udach

Cellulit może dotknąć każdego, niezależnie od wagi. Niektóre ćwiczenia nóg i pośladków mogą pomóc w ujędrnieniu skóry wokół ud oraz zniwelować „pomarańczową skórkę”. Chociaż nie są niezawodnym sposobem, to silniejsze mięśnie i ujędrniona skóra mogą zmniejszyć widoczność cellulitu.

Najprostsze ćwiczenia – przysiady i brzuszki – są najskuteczniejsze w walce z cellulitem.

Sporty wodne to również dobra opcja, ponieważ łączą korzyści: efekt drenażu przy jednoczesnym oszczędzaniu stawów.

Do redukcji cellulitu przyczynia się również kręcenie hula-hoop.

Należy pamiętać, aby wszystkie ćwiczenia wykonywać w pełni poprawnie, aby nie nabawić się przy tym kontuzji.

https://dietetyk.edu.pl/cwiczenia-na-cellulit/

Zabiegi u profesjonalisty

Lasery lub fale radiowe (RF) rozgrzewają skórę, a dodatkowo dodatkowo przez zasysanie masują. Lekarz oświetla skórę laserem, aby obkurczyć komórki tłuszczowe, przeciąć twarde włókna, które powodują zbrylanie i zgrubienie skóry. Zabiegi mogą sprawić, że skóra będzie wyglądać gładko – w niektórych przypadkach przez 6 miesięcy lub dłużej. Nie bolą zbytnio, ale mogą być drogie i konieczne może okazać się wielokrotne ich powtórzenie, w celu osiągnięcia oczekiwanych efektów. Warto pamiętać, aby skorzystać z usług wyłącznie specjalisty.

Ultradźwięki

Ultradźwięki to nieinwazyjna procedura, która wykorzystuje fale dźwiękowe do namierzania i eliminowania tłuszczu w jamie brzusznej i udach. Rezultaty utrzymują się dwa lub trzy miesiące. Zaleca się łączenie ultradźwięków z innym zabiegiem na cellulit.

Nie da się zapobiec pojawieniu cellulitu, a szanse na jego pojawienie się rosną wprost proporcjonalnie do wieku. Ma na to wpływ rodzaj prowadzonego stylu życia.

Pomimo tego, że wieku nie da się kontrolować, to istnieje kilka sposobów, dzięki którym można zredukować poziom cellulitu w organizmie. Z pewnością przede wszystkim najbardziej pomocne będzie zdrowy styl życia, odpowiednia dieta i ćwiczenia.

Cellulit wodny a cellulit tłuszczowy – Jak odróżnić?

Dodaj komentarz